Thursday, November 04, 2010

balada seOrang biduan

Alhamdulillah syukur... akhirnya pencarian aku selama 5 tahun berakhir. Telah lama aku cari penyanyi asal dan lirik lagu ni. Akhirnya aku dapat juga. Segalanya bermula bila aku drive kereta 5 tahun lalu untuk ke HUKM buat praktikal masa diplOma. Masa tu jalan tengah agak jem. Layan plak Hitz.FM dan pagi tu plak stesen Omputih tu tiba2 mainkn lagu melayu nie. Apa lagi mmg layan beb! memang menyentuh jiwa ku. Terutama bait2 chOrus tu mmg tepat menggambarkn kisah hidup ku.

... Namun sgla pencarian berakhir apabila dengan x semena-mena aku dgr lagu ini dimainkn dalam pc kwn Opis aku. Kebetulan pg tadi aku pening berdenyut-denyut, sO tidO lah dalam sejam dekat surau Opis. Alih-alih terjaga aku terdengar lagu ni dimainkn. Apa lagi aku pOn terus bangun dan mencari dr mana datangnya lagu tersebut. Rupanya2 lagu tersebut datang dari PC Kak Mah. Aku pOn terus layan 2x lagu tersebut dan mengambilnya untuk simpanan peribadi.

Maka tamat lah sebuah pencarian yang menyeksakan. Lagu yang menggambarkan sebahagian kisah sedih hidupku kini dalam genggaman. Jesteru aku persembahkan lagu ini untuk mu. Hayati lah dan selami lah setiap bait2nya terutama bait2 chOrus dan cubalah meletakkan dirimu ditempat ku dan kau akan lebih mengerti perasaan ku...

... Biar lah semuanya berakhir dengan sendirinya dan engkau akan memahami erti kekOsOngan hidup' (arinTaker)

Lagu Asal: Balada SeOrang Biduan.
Penyanyi Asal: Broery Marantika.

Dari sebuah desa

Berbekal gitar tua

Datang di ibu kOta

Dengan penuh harapan

Jadi seOrang biduan

Jadi seOrang……. biduan…….


Oh biduan pujaan

Pujaan tua muda

Kau ditaburi cahya dan sinar kekaguman

Dan riuhnya tepukan

Dan riuhnya……. tepukan…….


(ChOrus 2x)

Meskipun kau tersenyum

Namun Orang pun tahu

Apa isi hati mu

Tatkala kau lagukan

Lagu mu lagu sendu

Perjalanan hidup mu

Ditinggal kekasih mu

Ditinggal……. kekasihmu…….


Oh biduan pujaan

Pujaan tua muda

Kau ditaburi cahya dan sinar kekaguman

Dan riuhnya tepukan

Oh riuhnya……. tepukan…….


(Chorus 2x)

Meskipun kau tersenyum

Namun Orang pun tahu

Apa isi hati mu

Tatkala kau lagukan

Lagu mu lagu sendu

Perjalanan hidup mu

Ditinggal kekasih mu

Ditinggal……. kekasihmu…….


sape2 yg x tau mcm mana nk nyanyi Or nk tgk VideO klip: Kisah SeOrang Biduan versi Dhalan Zainuddin. Sila lah layari youtube. Aku x tau asal dah dekat 5x cuba nk dOwnlOad tp x bOle2. (T_T)



arinTaker

16 Julai 2009


No comments:

Post a Comment